Bangkok

Efter en flyrejse med Thai Air på 10 timer kommer vi til Bangkok kl. 7.00 mandag morgen.

Bliver modtaget af Pernille fra Kuoni, som skal være vores rundrejseguide og møder de andre rundrejsedeltagere - vi bliver kun 11.

Vi skal være i Bangkok i 2 dage indtil rundrejsen starter tidligt onsdag morgen.

Som den eneste bliver jeg indkvarteret på hotel Hilton - som er et flot hotel med egen park midt i Bangkok.

De andre bliver indkvarteret på hotel Windsor og Rembrandt, som ligger lige ved siden af hinanden og med restaurant Admiralen og Kuoni´s servicekontor lige i nærheden.

Det sidste var absolut det bedste valg idet det tog ca. 1/2 time i taxa at komme fra Hilton og ind til de andre.

Der var indkaldt til velkomstmøde kl. 10, hvor Pernille fortalte om udflugtsmuligheder mens vi var i Bangkok. Samme dag kl. 12.30 kunne vi komme på tur til Chinatown, spise frokost på en flodrestaurant, samt få en sejltur på floden.

Dagen efter kunne vi komme på udflugt til Kongeslottet - hvilket man absolut bør gøre.

Da jeg har set kongeslottet på en tidligere rejse vælger jeg kun chinatown udflugten.

På vejen hjem fra chinatown udflugten tager vi "skytrain" hjem. Skytrain er et førerløst tog, der kører på skinner oppe i 2. sals højde. Selv billetsalg/kontrol er uden betjening - man trækker billetten i en automat og kommer den i en anden automat for at komme ind til toget. Der kommer et tog hvert 10. minut, som så stopper et par minutter, og alle døre går op og folk står af og på. Det ser ud til at være meget effektivt - et godt alternativ til Bangkoks kaotiske trafik
Tirsdag gik jeg ind for at se på byen og gik bl.a. rundt i det kæmpestore Computervarehus Pantip Plaza i en 3 timer. Her er alt i og til computere i 6 etager. Her kan man få det allernyeste samtidig med at man har dele og tilbehør til det allerældste - selv sælgere af piratsoftware findes hist og her.

Derefter Besøgte jeg Siam Center og World Trade Center, som begge er enorme varehuse - hver på 6 til 7 gange Bilka´s størrelse.

Der er mange andre varehuse og markeder - men det ville kræve flere dage at se dem, så jeg går hjem på hotellet og slapper af, idet vi skal tidligt af sted onsdag morgen.